پمپ غلیظ پاش یا پمپ لوسیون چیست؟

پمپ غلیظ پاش یا پمپ لوسیون چیست؟
10آگوست

پمپ غلیظ پاش چیست؟

پمپ غلیظ پاش ثناپک یکی از پرمصرف ترین محصولات در حوزه آرایشی و بهداشتی است. این پمپ برای توزیع مایع های غلیظ بهترین گزینه هستند. پمپ های غلیظ پاش ثناپک با دهانه های مختلف کاربرد های متنوعی دارند اما در تمامی این محصولات یک عمل مشترک انجام می گیرد: هدایت مایع غلیظ به بیرون از محفظه.

پمپ غلیظ پاش یکی از محصولات ظروف آرایشی و بهداشتی ثناپک با کیفیت بسیار عالی می باشد.

بخش های اصلی پمپ غلیظ پاش ثناپک:

پمپ های لوسیون انواع مختلفی دارند اما اجزای اصلی تمامی نمونه ها به شرح زیر است:

  1. نازل: بخش متحرک پمپ های غلیظ پاش است و بسته به کاربر و نوع آن در انواع مختلف ساخته شده اند.
  2. رینگ: بخش متصل کننده پمپ غلیظ پاش به بطری را رینگ می گویند. در عنواع و اقسام طیف رنگی تولید می شوند.
  3. سیلندر: موتور محرکه و بخش اصلی پمپ غلیظ پاش است.

نحوه عملکرد پمپ غلیظ پاش:

پمپ غلیظ پاش و یا پمپ لوسیون، عملکرد ساده ای دارد. در اسپری های غلیظ پاش به طور معمول یک پمپ و بطری برای ذخیره صابون یا محصولات دیگر استفاده میشود و البته این پمپ به نازلی متصل است که بر روی دهانه بطری نصب شده است. مایع غلیظ درون بطری با فشار دادن نازل به پایین، درون نی و سیلندر پمپ مکش میشود و از طریق دهانه نازل از پمپ غلیظ پاش خارج می شود.

البته عواملی مانند ارتفاع نازل، طول سیلندر و میزان فشار دادن نازل در دبی و خروجی مایع از دهانه نازل تأثیر دارد.

این پمپ ها انواع و طرح های مختلفی دارند. نکته اصلی و مهم در انتخاب پمپ غلیظ پاش، تأثیر آن در برند سازی شماست. برای درک بهتر یک مثال برای شما میزنم. اگر هر روز برای خرید کرم شون بروید و با طرح جدید روبرو شوید  علاوه بر اینکه حس خوبی به این برند پیدا نم کنید، احتمال اینکه برند شون را فراموش کنید هم زیاد است.

ظاهر و کیفیت پمپ غلیظ پاش از هویت بصری محصول به شمار می رود، پس در انتخاب خود باید همه جوانب از جمله رنگ، جنس و طرح مناسب طرح برندتان را در نظر بگیرید. مجموعه ثناپک به شما کمک می کند یک انتخاب درست و مناسب داشته باشید.

غلیظ پاش ها در انواع بسیار گوناگونی تولید میشوند؛ اما در مجموعه ثناپک، غلیظ پاش ها به 3 دسته کلی تقسیم میشوند:

انواع پمپ های غلیظ پاش ثناپک

1) غلیظ پاش ثناپک S :

این دسته از غلیظ پاش های ثناپک، از یک قفل پیچی برخوردار هستند. نازل این دسته غلیظ پاش ها، دارای قفل پیچی اند تا از باز شدن قفل پمپ در زمان جابجایی و انبار کردن جلوگیری شود. در تمامی محصولات این دسته از دو ساچمه استفاده شده است. وجود دو ساچمه باعث می شود تا در زمان استفاده نکردن از

غلیظ پاش ، مواد موجود در سیلندر به بیرون درز پیدا نکنند.

ظروف آرایشی بهداشتی ثناپک
ظروف آرایشی بهداشتی ثناپک | پمپ غلظ پاش

2) غلیظ پاش ثناپک M :

این دسته از غلیظ پاش های ثناپک، پرمصرف ترین و شناخته شده ترین نازل های موجود در بازار هستند. نازل این نوع غلیظ پاش ها با پرخاندن به چپ و راست قفل میشوند. به اصطلاح این نوع پمپ ها را

 لفت اند رایت(left and right) می گویند. غلیظ پاش ثناپک M به دلیل آسان باز و بسته شدن، مصرف و کاربرد زیادی به خصوص در صنایع آرایشی و بهداشتی دارند.

3) غلیظ پاش ثناپک F :

این دسته از پمپ لوسیون ها کاملاً وارداتی هستند و مانند فوم ساز های وارداتی بسیار با کیفیت هستند. طول نی این دسته از غلیظ پاش ها 20 سانتی متر است و با مکشی قوی هر مایع غلیظی را به بیرون میکشد. تنها ایراد و محدودیتی که در غلیظ پاش های ثناپک F به چشم میخورد، عدم تنوع رنگ است! تنها در دو طیف رنگی سفید و مشکی وارد می شوند.

غلیظ پاش

انواع نازل های پمپ غلیظ پاش:

نازل غلیظ پاش ها (از لحاظ حالت قفل شدن) به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

1. قفل چپ و راستی: بخش نازل و انتهایی غلیظ پاش ها با چرخاندن به چپ و راست، باز و بسته میشود.

2. پیچی: در این حالت با فشار دادن نازل غلیظ پاش و چرخاندن آن طبق عقربه های ساعت، غلیظ پاش قفل میشود.

عمل بسته شدن نازل، مانع از بیرون ریختن مواد حین جابجایی می شود.

انواع رینگ غلیظ پاش ثناپک:

رینگ غلیظ پاش های ثناپک در دو سایز 24 و 28 میلی متر تولید می شوند؛ این ابعاد بسته به ابعاد پیچ بطری قابل تغییر هستند. از لحاظ ظاهری، رینگ ها به دو دسته ساده و عاجدار تقسیم می شوند.

رنگ ها در غلیظ پاش ها چگونه اند؟

ظروف آرایشی بهداشتی ثناپک | پمپ غلظ پاش

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، . غلیظ پاش های ثناپک در طیف بسیار وسیعی از انواع رنگ ها تولید می شود. این تنوع رنگ در بخش های بطری، رینگ، نازل و قطعه میانی (قطعه ای بین رینگ و نازل) به چشم میخورد. بیایید بیشتر درباره این موضوع با هم صحبت کنیم. به طور کلی رنگ ها به دو دسته پاستیلی و ساده تقسیم میشوند.

رنگ های پاستیلی، تناژ رنگ‌های واقعی را دارند اما بسیار روشن و نزدیک به رنگ‌های خنثی یعنی خاکستری، مشکی و سفید هستند. به عبارت دیگر اگر به رنگ‌های موجود در چرخه رنگ، رنگ سفید اضافه کنیم، آنها را تبدیل به رنگ پاستلی کرده‌ایم. به دلیل پیچیدگی در تولید این رنگ ها، قالب شرکت های تولیدی از جمله ثناپک سفارش های اینگونه رنگ ها را، در تیراژ های بالا دریافت می کنند.

در قطعه میانی و رینگ، جدا از رنگ های ساده و پاستیلی دو نوع آبکاری UV و ABS استفاده می شود.

آبکاری ABS:

این شیوه آبکاری، بدلیل کم هزینه تر بودن و ساده بودن، طرفداران خاص خودش را دارد. آبکاری به شیوه ABS به این شکل است که یک قطعه ABS را باردار کرده و در درون یک محفظه از رنگ قرار می دهند تا ذرات رنگ موجود در این محفظه بار دار شده و بر روی قطعه مورد نظر بنشینند.

آبکاری UV (فانتوم):

بهترین نوع رنگ کاری قطعات پلاستیکی، رنگ کاری فانتوم می باشد. در این روش، قطعات پلاستیکی در یک محفظه رنگ قرار میگیرند و با چرخیدن حول یک محور باردار میشوند و ذرات رنگ را به خود جذب می کنند در نهایت آبکاری صورت میگیرد.

ظروف آرایشی بهداشتی ثناپک | پمپ غلظ پاش

تفاوت آبکاری UV و ABS

با توجه به نکاتی که در بالا نیز بیان شد، آبکاری در محصولات غلیظ پاش ثناپک، به دو صورت ABS و فانتوم انجام می شوند.

این دو روش آبکاری تفاوت قابل توجهی با هم دارند، به عنوان مثال:

  1. قطعاتی که به روش فانتوم رنگ کاری میشوند نسبت به واکنش شیمیایی بسیار مقاوم اند. اگر در زمان استفاده مواد موجود در غلیظ روی رینگ و یا قطعه میانی بریزد، بر اثر واکنش های شیمیایی تغییری در رنگ این قسمت ها شکل نمی گیرد. اما رنگ کاری ABS نسبت به مواد شیمیایی آسیب پذیر تر هستند.
  2. میزان خطا (ایجاد لکه) در آبکاری UV به حداقل میزان خود یعنی نزدیک صفر رسیده است. در صورتی که آبکاری ABS پرتی و خطاهای زیادی دارد.
  3. قطعاتی که به وسیله آبکاری فانتوم رنگ شده اند، در برابر سایش دست ها و ناخن بسیار مقاوم اند و بر اثر این عوامل تغییر رنگ نمی دهند. در صورتی که در آبکاری ABS شاهد این سطح از کیفیت بالا نیستیم.
  4. کیفیت اتفاقی نیست! با توجه به نکات فوق، آبکاری به روش UV از کیفت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل آبکاری فانتوم محصولات ثناپک هزینه بیشتری در پیش خواهد داشت.

سفارش غلیظ پاش و تحویل آن:

مجموعه ثناپک این افتخار را دارد که بالاترین کیفیت را در کمترین زمان، با کمترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه دهد. حداقل تیراژ در محصولات غلیظ پاش بسته به نوع و رنگ کاری می تواند از مقدار 5000 تا 50000 عدد متغیر باشد.

درباره گروه وارداتی غلیظ پاش ( گروهf) باید خاطر نشان شویم که این نوع غلیظ پاش ها در رنگ های متداول و با تیراژ های بین 30 الی 50 هزار عددی در انبار های ثناپک موجود می باشند. در صورتی که رنگ های سفارشی و یا تیراژ های خاص میخواهید، سفارش شما ثبت می شود و محموله طی 4 ماه بعد از ثبت سفارش وارد کشور می شود.

درباره غلیظ پاش ها سئوالی دارید؟ کارشناسان ما در ثناپک همواره پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

چرا ثناپک؟

در بالا به تمام نکات مهمی که برای بررسی انوع غلیظ پاش های ثناپک نیاز ، پرداختیم. غلیظ پاش ها در طرح ها و رنگ بندی های بسیاری عرضه می شوند. یک نکته را همیشه بیاد داشته باشید: کیفیت بسته بندی، عامل تأثیرگذار بر تجربه و رضایت مشتری است پس در انتخاب بسته بندی محصولات خود، دقت لازم را داشته باشید.

مجموعه ثناپک به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های محصولات غلیظ پاش مفتخر است به اطلاع شما برساند:

اگر کیفیت کار برای شما مهم است، ما با کادری مجرب اینجاییم تا تمام نیازها و خواسته های شما را از یک محصول باکیفیت مرتفع سازیم.

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.