اجزای تشکیل دهنده پمپ لوسیون چیست؟

اجزای تشکیل دهنده پمپ لوسیون چیست؟
26دسامبر

پمپ لوسیون (تریتمنت پمپ)

انواع لوسیون، صابون مایع، شامپو، نرم کننده و سایر محصولات مایعات غلیظ با استفاده از انواع پمپ های لوسیون (تریتمنت) به راحتی استفاده می شوند. این پمپ ها به شما این امکان را می دهند که دقیقاً میزان محصولی که می خواهید استفاده کنید را مدیریت کنید و همچنین امکان کنترل بر مقداری از محصولات مایعی که قصد استفاده اش را دارید را نیز به شما می دهد.

مشخصات پمپ لوسیون

توجه به این نکته که پمپ های صابونی معمولی، پمپ غلیظ پاش نیستند بسیار مهم است، در زمینه مراقبت های شخصی و زیبایی، پمپ های لوسیون یکی از محبوب ترین ابزار پخش و استفاده از محصولات مایع هستند. آنها در طیف وسیعی از اندازه ها و اشکال هستند و به ویژه با توجه به کاربرد محصول و ظرف مورد استفاده ساخته شده اند.

توانایی پمپ در انتقال و پمپاژ محصول به میزان غلیظ بودن مایع بستگی دارد.

نحوه کارکرد پمپ لوسیون

پمپ لوسیون (تریتمنت) یک پمپ مجزا و غیر متصل است که در دهانه بالای بطری قرار می گیرد و با یک حرکت پمپاژ برای فشار دادن محصول مایع را به سمت بالا و خارج از بطری هدایت می کند.

معمولاً برای مکش مایع داخل ظرف از نی صنعتی غلیظ پاش استفاده می شود. این نی به شیر خروجی داخل پمپ متصل می شود.

پمپ روغن و لوسیون آرایشی

پمپ لوسیون، تریتمنت پمپ و یا پمپ روغن ظروف آرایشی بهداشتی ثناپک

اجزای تشکیل دهنده پمپ لوسیون

پمپ غلیظ پاش از قطعات زیر تشکیل شده است:

  • شستی یا محرک

شستی یک اهرم متحرک است که می توانید از آن برای پمپاژ مایعاتی مانند لوسیون، شامپو و نرم کننده از داخل بطری استفاده می شود.

هرچه سریعتر آن را فشار دهید، محصول سریعتر از ظرف بیرون می آید و پخش می شود.

دو نوع مکانیسم قفل برای پمپ های لوسیون وجود دارد: قفل پایین و قفل بالا.

قفل پایین که با فشار دادن به پایین و چرخاندن قفل می شود و قفل بالا با چرخاندن محرک قفل می شود. برخی از پمپ های لوسیون نیز قفل ندارند.

  • واشر(بیرونی)

واشر بیرونی محکم به ظرف می چسبد و از هرگونه نشتی جلوگیری می کند.

باتوجه به طراحی بطری، جنس واشر ممکن است متفاوت باشد، اگرچه اغلب از نوعی لاستیک ساخته می شود.

پمپ روغن

پمپ لوسیون، تریتمنت پمپ و یا پمپ روغن ظروف آرایشی بهداشتی ثناپک

  • درب محصول

قطعه ای که روی بطری پیچ می شود درب آن است.

برای ساخت آن ممکن است از انواع مختلف مواد پلاستیکی استفاده شود. درب محصول، محرک را روی بطری محکم می بندد تا از نشتی جلوگیری کند و مانع ورود هوا به داخل می شود.

  • دیپ تیوب

دیپ تیوب، یک لوله طولانی توخالی است که برای انتقال مایعاتی مانند روغن، لوسیون یا سایر مواد از داخل ظرف به بیرون استفاده می شود.

برای پمپاژ خوب مایع، این لوله که اغلب از پلاستیک ساخته شده است، کاملاً نسبت به هوا نفوذ ناپذیر است.

  • محفظه محصول

محفظه‌های پمپ‌های تریتمنت مختلف دارای عرض و طول بسیار متفاوتی هستند که بر میزان خارج شدن محصول در هنگام فشرده شدن محرک تأثیر می‌گذارد.

اینکه چه مقدار محصول پمپاژ شود و چگونگی کیفیت پمپ غلیظ پاش به کیفیت ساخت، اندازه و مواد به کار رفته در ساخت محفظه آن بستگی دارد.

  • پیستون، فنر و توپی (اجزای داخل محفظه)

با توجه به نحوه ساخت پمپ لوسیون، قطعات پمپ غلیظ پاش ممکن است متفاوت باشد. علاوه بر قطعات ذکر شده، در بعضی از پمپ های تریتمنت پمپ  قطعات دیگری نیز وجود دارد.

مزایای استفاده از پمپ لوسیون (تریتمنت پمپ)

این محصول که امکان پمپاژ مایعات را به راحتی فراهم می کند، هم مورد پسند تولیدکنندگان و هم مشتریان است و مزایای بسیاری دارد که در ادامه برخی از آنها را ذکر میکنیم:

1.صرفه جویی

با توجه به این نکته که اکثر پمپ های لوسیون برای استفاده از مقدار مشخصی از محصول ساخته شده اند، درنتیجه از محصول کمتری در داخل ظرف استفاده می شود و باعث صرفه جویی در محصول مایع داخل ظرف می شود.

2.روش استفاده ساده

استفاده از بطری های پمپی بسیار کاربردی است. مایع داخل ظرف را در حالی که بطری پمپی روی سطح یا پیشخوان است با یک دست می توان پمپاژ کرد.

این تقریبا تنها روش توزیع مایع است که نیازی به برداشتن بطری نیست.

3.مسدود شدن کمتر

برخلاف پمپ های غیر لوسیونی، پمپ های لوسیون اغلب به خودی خود مسدود نمی شوند.

این به دلیل ظرفیت جریان هوای کافی محفظه است که به پمپاژ مایع با ایجاد فشار در داخل بطری کمک می کند. با این حال، مقدار هوا به میزانی نیست که باعث خشک شدن مایع ظرف و مسدود شدن پمپ شود.

4.کاربردی و مفید

پمپ های لوسیون مختلف می توانند مقادیر مختلفی از لوسیون را انتقال دهند. برخی از پمپ‌های لوسیون فقط می‌توانند مقدار بسیار کمی از محصول، مانند ½ سی‌سی را پمپاژ کنند که برای استفاده بعضی از انواع کرم ها کاربرد دارند.

برخی از آنها برای پمپاژ 2 سی سی از محصول ساخته شده اند که آنها را برای کرم پودر و محصولات گیریم  و غیره مناسب می سازد.

5.چند منظوره

ویژگی های کلی محصول

پمپ های تریتمنت  معمولی که برای مایعات غلیظ ساخته نشده اند، اغلب مسدود می شوند، به همین دلیل برای پمپاژ مناسب از طریق محفظه و محرک ، ویسکوزیته محصول مایع باید بسیار کم باشد.

از آنجایی که استفاده از پمپ های لوسیون (تریتمنت) بسیار ساده است، به کار بردن آنها روشی عالی برای استفاده از انواع مایعات غلیظ هستند.

کیفیت ظرف محصول نیز بر روش استفاده آسان این محصول نیز تأثیر می گذارد. اگر بطری اندازه و شکل مناسبی داشته باشد، می توانید به راحتی با فشار دادن محرک و پمپاژ مایع داخل، از آن استفاده کنید.

انواع سایز:

دهانه های 18/20/24

انواع در:

 نیم کپ PP

فول کپ PP

فول کپ کریستال

طول نی 12 سانتیمتر

ثناپک تولید کننده ظروف آرایشی و بهداشتی ،غذایی، دارویی،ملزومات و بسته بندی با بهترین کیفیت و طیف بسیار وسیعی از انواع پاشنده، ظروف و پوکه های مختلف در خدمت صنعت تولید می باشد.

مشتریان  گرامی با توجه به ویسکوزیته محصول باید پمپ مناسب انتخاب کنند. به همین جهت قبل از انجام سفارش با کارشناسان ما در ثناپک برای انتخاب پمپ مناسب محصول  مشاوره و راهنمایی شوید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.